wtorek, 5 stycznia 2016

Błonie włączone do BiT City ? Rzeczywiście?

Jak napisał portal wyborcza.pl "Błonie też włączone do BiT City."


portal: wyborcza.pl


Gratuluję poczucia humoru.

Błonie jakoby zostało włączone do BiT City, tylko że:

  • zapomniano o doprowadzeniu tam nowoczesnych pociągów ELF;

  • zapomniano o stworzeniu możliwości korzystania nawet z tych starych pociągów EN57, które dojeżdżają tylko do Bydgoszczy Głównej posiadaczom bydgoskich biletów okresowych zakodowanych na Bydgoskiej Karcie Miejskiej.


Niedługo będzie można przeczytać na tym portalu, że mimo ogromnego wysiłku władz regionu i miasta Bydgoszczy mało kto korzysta ze zbudowanego od podstaw węzła Bydgoszcz Błonie.
Świetnie będzie pasowało do teorii, że "w Bydgoszczy kolej nie ma sensu."
Czy o to chodzi? Jeżeli tak mają być realizowane projekty kolejowe, to lepiej nie robić nic. Będzie znacznie taniej. Nie ma sensu prowadzenie inwestycji w taki sposób. Marnotrawstwo  w ogromnej skali. Bez precedensu. Oczywiście Bydgoszcz Błonie może w przyszłości zostać włączone do BiT City. Przystanku kolejowego nie buduje się na jedną kadencję. W przyszłości władze mogą zadbać o optymalne wykorzystanie tej infrastruktury. Ale na razie nie zadbały.

Na razie to jest marnotrawstwo. Przystanek Bydgoszcz Błonie powinien obsługiwać również linię kolejową w kierunku Białych Błot, Murowańca, Rynarzewa, Szubina, Kcyni. Tak został zaprojektowany. Znajduje się w miejscu, w którym z Bydgoszczy wychodzą dwie linie kolejowe: jedna w kierunku Inowrocławia a druga w kierunku Szubina. Jednak władze regionu cały czas sabotują starania samorządów lokalnych o rewitalizację tej drugiej linii kolejowej i przywrócenia tam regularnej komunikacji szynowej.

Pisze o tym m.in. dzisiaj Portal Kujawski, informując o odpowiedzi na interpelację posła Pawła Skuteckiego.  Można o tym czytać tutaj

O potencjale linii 356 (Bydgoszcz - Szubin - Kcynia) pisałem kilka tygodni temu.

 czytaj więcej:

Nasz lokalny "Y", czyli Bydgoszcz - Szubin - Żnin oraz Bydgoszcz - Szubin - Kcynia.




Władze regionu ciągle nie dostrzegają tego potencjału. Wolą zająć się rewitalizacją odcinka tej linii z Kcyni do granicy województwa Wielkopolskiego, żeby osłabiać więzi funkcjonalne Kcyni z Bydgoszczą, a wzmacniać więzi funkcjonalne Kcyni z Poznaniem. Ma to się odbywać za nasze pieniądze. To jest skandal, którym "papierowe" media nie poświęcają wiele uwagi.

Wolą zajmować się  kreowaniem wirtualnej rzeczywistości jakoby Błonie zostało włączone do BiT City. Żyjecie, państwo dziennikarze, w rzeczywistości równoległej.

Błonie nie zostało włączone do BiT City. Piszecie bzdury. Wydaliśmy pieniądze z BiT City na Bydgoszcz Błonie, ale realnych korzyści mieszkańcy Błonia z tej inwestycji na razie nie odniosą. Większa części regularnych podróży odbywa się na bydgoskich biletach okresowych, bo taka forma jest najtańsza. Dopóki pociągi nie będą dostępne na BKM-kę, dopóty ta forma komunikacji będzie używana sporadycznie. Czy to jest naprawdę tak trudno zrozumieć?


Przystanek Bydgoszcz Błonie powinien zostać włączony do szynowego szkieletu transportu zbiorowego miasta i aglomeracji. Jednak na razie funkcjonalnie pozostaje odcięte od komunikacji BiT City.


Poniżej prezentuję szkielet szynowej komunikacji zaprojektowany przez środowiska aktywnych społeczników, który stanowi docelową wizję sprawnego systemu. Szkoda, że mimo wydania dużych pieniędzy nie przybliżyliśmy się w zasadzie do osiągnięcia tego celu.



Zapraszam do zapoznania się z przygotowanym przez mnie materiałem, który pokazuje w jaki sposób w rzeczywistości obsługiwane są przesiadki z kierunku Błonia, Brzozy na stacji Bydgoszcz Główna na linię BiT City prowadzącą na Osiedle Leśne, Bartodzieje, Bydgoszcz Wschód i dalej do Solca Kujawskiego i Torunia. Zabrakło nawet koordynacji rozkładów jazdy, nie mówiąc o fizycznym doprowadzeniu Elfów BiT City do Błonia.

Gdzie będzie można dojechać pociągiem z Błonia?



czytaj więcej:

Rewolucyjne zmiany taryf kolejowych na trasie Inowrocław - Bydgoszcz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz