czwartek, 1 stycznia 2015

Rok 2014, podsumowanie działań na blogu.

Pierwszy rok działalności tego bloga za mną. Powstał on w okresie kampanii wyborczej, ale okazał się dobrym narzędziem do przechowywania tekstów jednym miejscu i w grudniu, już po zakończeniu kampanii wylądowało na nim kolejnych 14 tekstów.

Jak pokazują statystyki największym wzięciem na tym blogu cieszyły się teksty o transporcie.

Pierwsze miejsce bezapelacyjnie z dużą przewagą miał tekst pokazujący jak mogłoby wyglądać przemieszczanie się po Bydgoszczy gdybyśmy mieli do dyspozycji kolej miejską. Być może wizja szybkiego dojazdu koleją do Atosa miała w tym swój udział. Jeżeli ktoś przeoczył to polecam:
http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/…/szybka-kolej-miejs…



Drugi tekst dotyczył ewidentnych wad projektu BiT City i niewykorzystanego potencjału tego projektu z punktu widzenia Bydgoszczy:
http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/…/przejazd-kolejowy-…



Na trzecie miejsce udało się przebić tekstowi pokazującemu ogromne dysproporcje poparcia PO w poszczególnych okręgach wyborczych naszego województwa. Dysproporcje we wsparciu rozwoju poszczególnych części regionu są ogromne i znalazły odzwierciedlenie w wynikach wyborów do sejmiku kuj-pomu: http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/…/dlaczego-poparcie-…



To jest podium i o kolejności decydowali czytelnicy bloga.
Ja ze swojej strony poleciłbym jeszcze tekst pokazujący nikłą koordynację rozkładów pociągów regionalnych na największej stacji kolejowej regionu. Mnie osobiście bardzo boli ewidentne marnowanie potencjału istniejącej infrastruktury. I w ogóle marnowanie różnych potencjałów. Ten tekst ma dopiero tydzień i będzie jeszcze długo aktualny. Tak nielogiczne rozkłady tworzone są w regionie od lat. Od lat potencjał kolei jest tłumiony także przez dramatycznie kiepską ofertę taryfową i brak wspólnego biletu na całą drogę do pracy (kolej + tramwaj/autobus miejski). Sądziłem, że zakup kilku nowych pociągów dla BiT City, rewitalizacja torowiska i zagęszczenie siatki połączeń na linii Bydgoszcz - Toruń może stać się powodem do koordynacji przesiadek na te pociągi z pozostałych linii docierających na stację Bydgoszcz Główna z kierunków Brzozy, Nakła i Maksymilianowa. Dlatego przeanalizowałem pod tym kątem nowy rozkład jazdy obowiązujący od 15 grudnia 2014. Niestety. Obraz, który się z tej analizy wyłania nie jest za ciekawy. Warto jednak widzieć te fakty. Polecam: http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/…/sprawne-przesiadki…

2 komentarze:

  1. czy mozna cytowac z blogu o skm za podaniem źródła? Pzdr Adam

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak. Jeżeli to jest elektroniczna publikacją to poproszę o wstawienie aktywnego linka do tekstu na blogu.

    OdpowiedzUsuń