czwartek, 5 listopada 2015

Ostatni dzień na wysłanie uwag w konsultacjach Planu Spójności Komunikacyjnej Kuj-Pomu.

Do dzisiaj, do 5 listopada trwają konsultacje Programu Spójności Komunikacyjnej kuj-pomu

link do formularza dostępny tutaj:
Wypełniony Formularz udziału w konsultacjach znajduje się tutaj


Jeżeli są jeszcze osoby zainteresowane poprawą jakości systemu transportowego, a nie wysłały do tej pory swoich uwag, to zapraszam do zapoznania się z moją propozycją i wysłanie formularza na podany na pierwszej stronie dokumentu adres: e-mail. W pobranym dokumencie (format .docx - Word) należy oczywiście wpisać swoje nazwisko i dane kontaktowe. Dokument jest łatwy do edycji, co umożliwi Wam usunięcie z niego zapisów z którymi się nie zgadzacie lub chcecie ując je nico inaczej.

W tytule maila należy wkleić tekst:

 „Konsultacje społeczne projektu Planu spójności komunikacji”.




W moich uwagach poruszyłem kilka obszarów tematycznych:

  • inwestycje (linie kolejowe 356, 281, 209)
  • asymetria potoków pasażerskich w dojazdach do obu stolic regionu,
  • zupełnie brak w Planie Spójności opisu sposobu wdrażania biletu wojewódzkiego, bez tego nie ma mowy o spójności;
  • proponuję połączenie części kursów relacji Toruń Wschodni - Bydgoszcz Główna z kursami Bydgoszcz Główna - Nakło w celu poprawy dostępu mieszkańców Powiatu Nakielskiego do Torunia i Wschodniej części Bydgoszczy (zwłaszcza Fordonu) poprzez węzeł przesiadkowy Bydgoszcz Wschód.
  • proponuję wydłużenie kursów z Inowrocławia  do stacji Bydgoszcz Fordon z jednoczesnym przywrócenie możliwości zawracania tam pociągów w ramach wnioskowanej rewitalizacji linii 209 na odcinku Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód;
  • proponuję wydłużenie kursów z Unisławia do Osowej Góry;
  • wniosek o udostępnienie bez dopłat pociągów Regio na terenie Torunia i Bydgoszczy mieszkańcom obu miasta posiadających miejskie sieciówki;
  • zakupy zdezelowanego taboru do obsługi tras zelektryfikowanych (dokument nie precyzuje nic, tylko "pływa" w tym temacie;
  • konieczna modyfikacja algorytmu, który wyznaczył lokalizację węzłów przesiadkowych 
  • wniosek o dopisanie węzłów przesiadkowych na Osowej Górze, w Fordonie, Dąbrowie Chełmińskiej, Unisławiu oraz na stacji Inowrocław Rąbinek;
  • powielanie wykazu autobusowych linii wojewódzkich z Planu Transportowego jest sprzeczne  z założeniami Planu Spójności, że priorytetem mają być linie kolejowe. W efekcie Plan Spójności nadal zakłada osłabianie rentowności linii kolejowych przez przewozy autobusowe, 
  • Podsystem autobusowy ma zostać wzmocniony przez zakupy taboru autobusowego. W sytuacji, w której zakłada się konkurowanie pociągów i autobusów na tych samych trasach w ramach przewozów wojewódzkich wnioskuję o wykreślenie z Planu Spójności projektu zakupu taboru autobusowego;
  • wnioskuję o niższe ceny biletów na przewóz rowerów w pociągach;
  • wnioskuję o wykreślenie planów budowy północnej obwodnicy Torunia w sytuacji gdy nie ma zapisów o rozbudowie drogi 254 z węzłem w Brzozie (skrzyżowanie z DK 25 oraz z linią kolejową) czy zapisów o rozbudowie DW 223 będącej wąskim gardłem pomiędzy czteropasmową (2x2) Szubińską, a węzłem S5 w Białych Błotach.
  • proponuję integrację dworców PKP i PKP w Inowrocławiu, odległych o około 10 minut drogi na pieszo, specjalną wahadłową linią umożliwiającą przesiadki z autobusów na pociągi i odwrotnie;




Warto tu przytoczyć wyniki plebiscytu  http://kolej2022.pl/projekty/kujawsko-pomorskie

który pokazał, że zapotrzebowanie na rewitalizację linii Bydgoszcz - Szubin - Kcynia jest bardzo duże. Mimo że wiele osób nie posiada dostępu do internetu lub nie wiedziało o plebiscycie za rewitalizacją tej linii opowiedziało się ponad 500 głosów. Był to drugi wynik w województwie.

Inwestycje zaplanowane przez urzędników spotkały się z nikłym zainteresowaniem ludzi w plebiscycie. Być może nasz aktywny udział w konsultacjach przekona ich do podjęcia oczekiwanych działań.

Wyniki plebiscytu Kolej 2022


Aktywne działania na rzecz lepszego  wykorzystania nowego przystanku Bydgoszcz Błonie zapowiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

 czytaj więcej na Portalu Kujawskim:
Bruski: Nie chcemy drugiej Włoszczowej

Coraz więcej ludzi, społeczników, pasażerów zauważa potencjalne korzyści z lepszego wykorzystania kolei. Ale stanowisko prezydenta największego miasta regionu ma ogromną wagę. Bardzo trafne zdanie, które świetnie nadaje się na transparenty i bannery: NIE CHCEMY DRUGIEJ WŁOSZCZOWEJ. To zdanie wiele mówi o absurdalnym sposobie organizacji przewozów kolejowych na terenie regionu i naszej aglomeracji. Włoszczowa jest przykładem absurdalnej i drogiej inwestycji nie dającej korzyści proporcjonalnych do nakładów. Czyli podobnie jak na naszym, bydgoskim Błoniu. Szkoda, że prezydent Bruski w lutym 2015 odrzucił plan przygotowania studium dla SKM-ki. Oglądanie się na marszałka zgodnie z przewidywaniami nic nie dało, co pokazuje konsultowany plan "spójności" komunikacji regionalnej. Życie pokazało, że Studium SKM Bydgoszcz byłoby świetnym gotowym materiałem do wykorzystania po wdrożeniu nowej ustawy metropolitalnej dającej możliwość organizacji transportu na terenach powstających metropolii. Być może podpisanie ustawy metropolitalnej przez prezydent RP Andrzeja Dudę okaże się impulsem do przygotowania studium wykorzystania kolei na terenie Metropolia Bydgoska​. Tylko nasza własna aktywność doprowadzi do rozwiązania naszych problemów i wykorzystania naszych szans. Nikt inny nie zrobi tego za nas.
 

Teraz jest stosowny moment, żeby upomnieć się o zmiany w systemie transportowym regionu i aglomeracji. 


Przepraszam, że dopiero teraz udostępniam wypełniony formularz, ale źródłowy dokument do analizy jest bardzo obszerny. Można go pobrać tutaj.
Ze względu na małą ilość pozostałego czasu proszę o jak najliczniejsze udostępnianie informacji o konsultacjach. Z góry dziękuję.

Mikołaj Głuszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz